تاریخچه ی کمپانی آلفا رومئو

جولای 2, 2018 12:11 ب.ظ

کمپانی الفا رومئو که یک شرکت خودروسازی ایتالیایی می باشد.این شرکت که در سال 1940میلادی در منطقه ی پورتلو شهر میلان ایتالیا نام خود را به عنوان یک شرکت خودروسازی به ثبت رساند.این شرکت در ابتدا با نام اختصاری آلفا شروع به فعالیت کرد.

سرمایه اولیه شرکت که توسط شخصی به نام الکساندر دراگ تاجر فرانسوی تامین شد .این شرکت خودروسازی که در ابتدا با هدف تولید خودروهای اسپرت لوکس اغاز به کار کرد .

اولین خودرو شرکت با نام HP24  توسط شخصی بنام جوزپه مروسی که از وی به عنوان پدر طراحی الفا یاد می شود طراحی و ساخته شد . این خود رو برای اولین بار در مسابقات سرعت حضور پیدا کرد و نماینده ی شرکت آلفا بود . مدل جدید این اتومبیل با نام ALFA HP تولید شد که موتور ان دارای یک سیلندر دو تکه با حجم 6082 سانتی متر مکعب بود.این ماشین که توانست در زمان دو دقیقه با دور موتور  2400 سرعت  82 کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند .شرکت الفا با این مدل از اتومبیل خود توانست در مسابقات ، چهره ی خوبی از خود نشان دهد .این شرکت که با حضور در مسابقاتی که بعد از پایان جنگ جهانی اول برگزار شد ، توانست رتبه ی نخست این مسابقات را بدست اورد .

آگوست سال  1915 که یک تاریخ مهم برای شرکت آلفا محسوب می شود ، زیرا در این تاریخ نیکولا رومئو سهامدار اصلی این شرکت از فامیل خود به عنوان پسوند برای نام این شرکت استفاده کرد و نام این شرکت به نام آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

در دوره ای که کشورهای اروپایی دچار بحران های مالی زیادی بودند شرکت آلفا رومئو با شرکت فیات وارد مذاکره شد و به پیشنهاد خرید شرکت توسط شرکت خودروسازی بزرگ فیات پاسخ مثبت داد .شرکت آلفا رومئو وظیفه ی تولید خودروهای اسپرت فیات را در سایز کوچک به عهده گرفت .این شرکت که در کنار شرکتهای خودرو سازی معروف ایتالیایی نظیر لانچیا ، فراری و مازراتی توانستند خانواده ی خودروسازان ایتالیا را تشکیل دهند .

تیم فنی فیات در سال 2005 تصمیم گرفتند با شرکت مازراتی برای تولید خودروهای لوکس اسپرت همکاری کند .

این شرکت در طی سالیان دراز فعالیت خود ، نشان داده که همواره بین پنج شرکت در زمینه ی تولید خودروهای اسپرت و لوکس دنیا می باشد .شرکت الفا رومئو که با کمک گرفتن از هنر ایتالیا و استفاده از دانش مهندسان این کشور توانسته است یکی از رقبای سرسخت برای خودروسازان مطرح دنیا باشد .