کارشناسی خرید و فروش آلفارومئو

نوامبر 14, 2017 5:35 ق.ظ

با افزایش روز افزون تعداد خودروها و پیشرفته ­تر شدن تکنولوژی ساخت آنها، نیاز به افراد متخصص که با تمامی ویژگی ­های ظاهری و فنی خودروها آشنا باشند، بیش از پیش احساس می ­شود. افرادی که بتوانند نقاط قوت و ضعف خودروها را شناسایی کرده و از نظر فنی آن­ها را بررسی کنند، به عنوان کارشناس خودرو معرفی می شوند. امروزه بررسی خودروها از نظر ظاهری و فنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با افزایش قیمت خودروهای صفر کیلومتر مردم به سمت خرید خودروهای دست دوم روی آورده ­اند و این بازار به شدت رونق گرفته است. کارشناسی خودرو به دو قسمت ظاهری و فنی تقسیم می ­شود که در نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور کارشناسی تمام بخش ­های خودروهای آلفارومئو برای عزیزانی که قصد خرید این خودروها را دارند، انجام می ­شود. در ادامه شما را با فرآیند کارشناسی خودروهای آلفارومئو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

وظایف یک کارشناس حرفه ­ای خودرو

کارشناس اتومبیل باید دارای مکانی با طول، عرض، ارتفاع و نور پردازی مناسب جهت انجام کارشناسی تخصصی خودرو باشد. همچنین مکانی که کارشناسی خودرو در آن جا انجام می ­گیرد، باید دارای چال سرویس برای بررسی زیر خودرو جهت تشخیص صدمات شاسی و زیر اتاق باشد. یک کارشناس حرفه ­ای باید تجربه و تخصص لازم جهت بررسی فنی و ظاهری خودرو را داشته باشد و بتواند با چشم ناهماهنگی ­های موجود در بدنه خودرو را شناسایی کند و برای بررسی دقیق­تر بدنه خودرو از دستگاه ضخامت سنج دیجیتال استاندارد و یا هر دستگاه استاندارد دیگر برای تست بدنه و رنگ خودرو استفاده کند.

مواردی که در کارشناسی خودروهای آلفارومئو مورد بررسی قرار می ­گیرند:

  • بررسی ضخامت رنگ بدنه خودرو
  • تشخیص قطعات تعویضی بدنه
  • تشخیص ایرادات فنی عمده مثل روغن سوزی
  • بررسی سلامت موتور، گیربکس و ایرادات شایع
  • بررسی کیلومتر کارکرد خودرو و تشخیص عدم دستکاری شدن کیلومتر خودرو
  • بررسی سیستم تعلیق و جلوبندی
  • بررسی شماره شاسی خودرو و آنالیز آن
  • بررسی رنگ خودرو
  • تست رانندگی

تمامی موارد ذکر شده در بالا در کارشناسی خودروهای آلفارومئو در نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور به صورت تخصصی انجام می ­شوند.

کارشناسی خودروهای آلفارومئو از نظر فنی

در فرآیند کارشناسی فنی خودروهای آلفارومئو کارشناس مربوطه با استفاده از دستگاه دیاگ و یا دستگاه­ های دیگر، سیستمهای داخلی خودرو را بررسی کرده و از صحت عملکرد آن­ها اطمینان حاصل می ­کند. سلامت فنی یک خودرو از سلامت بخش ­های دیگر به ویژه ظاهر خودرو بسیار مهم ­تر است، زیرا خودرویی که از نظر فنی مشکل داشته باشد، دارای ارزش کمتری نسبت به یک خودرو که از نظر ظاهری مشکل دارد، می ­باشد. در کارشناسی فنی یک خودروی آلفارومئو میزان کارکرد آن چندان مورد نظر نیست، بلکه رسوبات موتور، نحوه استارت خودرو و … از جمله مواردی هستند که کارشناسان نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور در کارشناسی خودروها لحاظ می ­کنند. در فرآیند کارشناسی خودروهای آلفارومئو از دستگاه پیشرفته و دقیق برای تست قسمت ­های داخلی خودرو استفاده می ­شود. در کارشناسی خودروهای آلفارومئو ابتدا مواردی بررسی می ­شوند که سلامت کلی خودرو را نشان می ­دهد، از جمله این موارد می ­توان به بررسی ظاهری موتور خودرو که تاثیر نسبتاً زیادی بر روی سلامت سیستم­ های داخلی خودرو دارد، اشاره کرد. به عنوان مثال خودرویی که دارای یک موتور کثیف بوده و رسوبات، دریچه ­ها و منافذ موتور را پر کرده باشند، نشان از این دارد که سرویس ­های دوره ­ای خودرو به صورت مرتب انجام نگرفته ­اند. خودرویی که سرویس­ های دوره ­ای آن به صورت منظم انجام نگرفته باشد، به احتمال زیاد از نظر فنی مشکلاتی را خواهد داشت و باید به صورت دقیق کارشناسی شود.

کارشناسی خودروهای آلفارومئو از نظر ظاهری

بعد از بررسی خودروی آلفارومئو از نظر فنی که مهم ترین بخش کارشناسی خودرو می­ باشد، نوبت به کارشناسی ظاهری آن می ­رسد. با توجه به وضعیت بد اقتصادی و بازار آشفته خودرو در ایران بررسی ظاهری خودروها از اهمیت بالایی برخوردار است و خودرو باید از نظر سلامت بدنه و ظاهر مورد بررسی قرار گیرد تا ارزش گذاری دقیق­تری روی آن صورت گیرد. یکی از مواردی که بر روی قیمت خودرو در بازار ایران بسیار تاثیر دارد رنگ شدگی بدنه خودرو می ­باشد.

در نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور تمامی مراحل کارشناسی بدنه خودروهای آلفارومئو با دقت بالا و ظرافت خاصی توسط کارشناسان با تجربه انجام می ­گیرد. اگر خودرویی تصادف شدید داشته و بسیاری از قطعات بدنه آن تعویض و یا رنگ شده باشند، دیگر مثل روز اول نخواهند بود، تمامی این قسمت­ ها توسط کارشناس ویرا موتور مورد بررسی قرار می ­گیرند تا سلامت آن ها تایید شود و در صورت عدم تایید سلامت این بخش از خودرو به خریدار اطلاع داده می­شود. از قسمت­ هایی که با بررسی آن­ها می ­توان به این پی برد که خودرو تصادف شدید داشته است یا خیر، بررسی سقف و ستون آن می ­باشد. زیرا در واژگونی خودرو سقف و ستون از جمله قسمت ­هایی هستند که دچار آسیب دیدگی شدید می ­شوند. با توجه به این که سقف و ستون خودرو بسیار حساس می ­باشد، کوچکترین ضربه باعث خارج شدن آن­ها از حالت اصلی می ­شود و  اگر این بخش­ از خودرو دچار ضربه شده باشد، نشان از این است که این خودرو دچار یک تصادف شدید شده و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

برای تشخیص اینکه یک خودرو دچار واژگونی شده است یا خیر، می­ توان فاصله سرشاسی ­ها را بررسی کرد و اگر این قسمت از حالت عادی خود خارج شده باشد، خودرو به احتمال زیاد دچار یک تصادف شدید شده است. کارشناسان نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور با قرار دادن خودرو روی چال سرویس مخصوص به بررسی شاسی خودرو پرداخته و اگر شاسی خودرو بازسازی شده باشد، متوجه آن خواهند شد. در ادامه درها و گلگیرها، صندوق عقب، کاپوت و سایر بخش ­های خودرو کارشناسی می ­شوند تا قیمت گذاری نهایی خودرو بهتر و با دقت بیشتری صورت گیرد.

به طور کلی در کارشناسی بدنه خودروهای آلفارومئو، وضعیت رنگ تمامی نقاط خودرو توسط کارشناسان با تجربه ویرا موتور بررسی می ­شود تا مشخص گردد که ماشین تا چه حد صافکاری و رنگ شدگی دارد. کارشناسان متخصص و با تجربه نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور با بهره گیری از دستگاه­ های مدرن و دقیق تمامی قطعات و بخش ­های مختلف خودروهای آلفارومئو را بررسی کرده و نتیجه کلی را در اختیار مشتریان گرامی قرار می ­دهند. با بررسی کامل خودرو توسط کارشناسان ویرا موتور قیمت نهایی خودرو محاسبه شده و در اختیار خریدار و فروشنده خودرو قرار می ­گیرد.

 

اگر نیاز به کارشناسی حرفه ­ای خودروهای آلفارومئو دارید، کافی است که با نمایندگی آلفارومئو ویرا موتور تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت خودروی شما را مورد بررسی قرار دهند.